2 Replies Latest reply on Nov 11, 2013 7:19 AM by max_82

    CommandBasedWSHumanTaskHandler  null: java.io.OptionalDataException

    ouadi_dev

      Hi,

       

      When I want to complete a human task, this exception is triggered, and I'm not able to solve this situation :

       

       

      17:17:46,192 ERROR [org.jbpm.process.workitem.wsht.CommandBasedWSHumanTaskHandler] (NioProcessor-6) null: java.io.OptionalDataException
                at java.io.ObjectInputStream.readObject0(ObjectInputStream.java:1358) [rt.jar:1.7.0_15]
                at java.io.ObjectInputStream.readObject(ObjectInputStream.java:369) [rt.jar:1.7.0_15]
                at org.jbpm.process.workitem.wsht.CommandBasedWSHumanTaskHandler$GetResultContentResponseHandler.execute(CommandBasedWSHumanTaskHandler.java:330) [jbpm-human-task-mina-5.4.0.Final.jar:5.4.0.Final]
                at org.jbpm.task.service.TaskClientHandler.messageReceived(TaskClientHandler.java:153) [jbpm-human-task-core-5.4.0.Final.jar:5.4.0.Final]
                at org.jbpm.task.service.mina.MinaTaskClientHandler.messageReceived(MinaTaskClientHandler.java:47) [jbpm-human-task-mina-5.4.0.Final.jar:5.4.0.Final]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:716) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:796) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:427) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:245) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:796) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:119) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:426) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:692) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:645) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:634) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:66) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1078) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) [mina-core-2.0.1.jar:]
                at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1145) [rt.jar:1.7.0_15]
                at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615) [rt.jar:1.7.0_15]
                at java.lang.Thread.run(Thread.java:722) [rt.jar:1.7.0_15]
      

       

      Here is my compete taskmethod code :

       


      TaskClient client = null;
       
      try {
            client = connectToTaskServer(TASK_SERVER_HOST_IP_ADD,
                                                        TASK_SERVER_PORT);
       
            BlockingTaskOperationResponseHandler responseHandler = new BlockingTaskOperationResponseHandler();
       
           Map<String, Object> taskVariables = new HashMap<String, Object>();
           // Currency validation accepted
       
           taskVariables.put("o_validationResult", true);
       
       
            client.completeWithResults(aTaskId, aOwnerId, taskVariables, responseHandler);
       
            responseHandler.waitTillDone(2000);
        
            client.disconnect();
       
       
      } catch (Exception e) {
          try {
                client.disconnect();
          } catch (Exception e1) {
               e1.printStackTrace();
          }
            e.printStackTrace();
            logger.error("Unable to completing the Task '" + aTaskId
                               + "' assigned to user '" + aOwnerId + "' : " + e.toString());
            throw new TaskManagerException("Unable to completing the Task '"
                               + aTaskId + "' assigned to user '" + aOwnerId + "' : "
                               + e.toString(), e);
      }
      

       

      After hard searching in the net, I'm not able to detect where this exception triggered !

       

      Here is exception javadoc :

       

      http://docs.oracle.com/javase/6/docs/api/java/io/OptionalDataException.html

       

      Thanks for helps.

        • 1. Re: CommandBasedWSHumanTaskHandler  null: java.io.OptionalDataException
          ouadi_dev

          I've find the solution of this probelm.

           

          In order to solve this problem, we need to use this version of task complete method:

           

           

              BlockingTaskOperationResponseHandler responseHandler = new BlockingTaskOperationResponseHandler();
          
              Map<String, Object> taskVariables = new HashMap<String, Object>();
              taskVariables.put(new String("o_validationResult"),Boolean.valueOf(true));
          
              ContentData contentData = null;
              ByteArrayOutputStream bos = new ByteArrayOutputStream();
              ObjectOutputStream out;
              try {
                out = new ObjectOutputStream(bos);
                out.writeObject(taskVariables);
                out.close();
                contentData = new ContentData();
                contentData.setContent(bos.toByteArray());
                contentData.setAccessType(AccessType.Inline);
              } catch (IOException ioe) {
                           ioe.printStackTrace();
              }
          
              client.complete(aTaskId, aOwnerId, contentData, responseHandler);
          
          

           

          With this code the task completion with a map of variables must done successfully.

          • 2. Re: CommandBasedWSHumanTaskHandler  null: java.io.OptionalDataException
            max_82

            Thank you very much, this code works like a charm!