2 Replies Latest reply on Sep 12, 2012 3:25 AM by gvallangca

    Could not load org.jbpm.task.event.TaskCompletedEvent

    gvallangca

      To whom it may concern,

       

      I'm confused to pinpoint where the cause occured. I have started my web app successfully but when I'm about to invoke my method which creates a task in the jbpm,

      this exception appears:

       

       

       

      Sep 7, 2012 6:07:25 PM org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader loadClass

      INFO: Illegal access: this web application instance has been stopped already.  Could not load org.jbpm.task.event.TaskCompletedEvent.  The eventual following stack trace is caused by an error thrown for debugging purposes as well as to attempt to terminate the thread which caused the illegal access, and has no functional impact.

      java.lang.IllegalStateException

                at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1597)

                at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1556)

                at org.jbpm.task.event.TaskEventKey.readExternal(TaskEventKey.java:48)

                at java.io.ObjectInputStream.readExternalData(ObjectInputStream.java:1791)

                at java.io.ObjectInputStream.readOrdinaryObject(ObjectInputStream.java:1750)

                at java.io.ObjectInputStream.readObject0(ObjectInputStream.java:1328)

                at java.io.ObjectInputStream.readObject(ObjectInputStream.java:350)

                at java.util.ArrayList.readObject(ArrayList.java:593)

                at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor164.invoke(Unknown Source)

                at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)

                at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)

                at java.io.ObjectStreamClass.invokeReadObject(ObjectStreamClass.java:969)

                at java.io.ObjectInputStream.readSerialData(ObjectInputStream.java:1848)

                at java.io.ObjectInputStream.readOrdinaryObject(ObjectInputStream.java:1752)

                at java.io.ObjectInputStream.readObject0(ObjectInputStream.java:1328)

                at java.io.ObjectInputStream.defaultReadFields(ObjectInputStream.java:1946)

                at java.io.ObjectInputStream.readSerialData(ObjectInputStream.java:1870)

                at java.io.ObjectInputStream.readOrdinaryObject(ObjectInputStream.java:1752)

                at java.io.ObjectInputStream.readObject0(ObjectInputStream.java:1328)

                at java.io.ObjectInputStream.readObject(ObjectInputStream.java:350)

                at org.apache.mina.core.buffer.AbstractIoBuffer.getObject(AbstractIoBuffer.java:1982)

                at org.apache.mina.filter.codec.serialization.ObjectSerializationDecoder.doDecode(ObjectSerializationDecoder.java:92)

                at org.apache.mina.filter.codec.CumulativeProtocolDecoder.decode(CumulativeProtocolDecoder.java:178)

                at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:225)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:793)

                at org.apache.mina.filter.logging.LoggingFilter.messageReceived(LoggingFilter.java:176)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:793)

                at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:119)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)

                at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:426)

                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:638)

                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:598)

                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:587)

                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:61)

                at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:969)

                at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

                at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:886)

                at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)

                at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

       

       

      I hope you could give me suggestions how to solve this issue.

       

      Thank you.

        • 1. Re: Could not load org.jbpm.task.event.TaskCompletedEvent
          gvallangca

          I had already resolved it. I just cleaned my tomcat directory. But there was another error reproduced:

           

          java.lang.RuntimeException: Timeout : unable to retrieve results

            at org.jbpm.task.service.responsehandlers.BlockingTaskSummaryResponseHandler.getResults(BlockingTaskSummaryResponseHandler.java:41)

            at com.volenday.blackbox.service.task.impl.TaskServiceImpl.createTask(TaskServiceImpl.java:104)

            at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

            at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)

            at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)

            at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)

            at org.springframework.aop.support.AopUtils.invokeJoinpointUsingReflection(AopUtils.java:319)

            at org.springframework.aop.framework.ReflectiveMethodInvocation.invokeJoinpoint(ReflectiveMethodInvocation.java:183)

            at org.springframework.aop.framework.ReflectiveMethodInvocation.proceed(ReflectiveMethodInvocation.java:150)

            at org.springframework.transaction.interceptor.TransactionInterceptor.invoke(TransactionInterceptor.java:110)

            at org.springframework.aop.framework.ReflectiveMethodInvocation.proceed(ReflectiveMethodInvocation.java:172)

            at org.springframework.aop.framework.JdkDynamicAopProxy.invoke(JdkDynamicAopProxy.java:202)

            at $Proxy37.createTask(Unknown Source)

            at com.volenday.blackbox.web.server.UITaskServiceImpl.saveNewTask(UITaskServiceImpl.java:68)

            at com.volenday.blackbox.web.server.UITaskServiceImpl.update(UITaskServiceImpl.java:49)

            at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

            at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)

            at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)

            at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)

            at com.google.gwt.user.server.rpc.RPC.invokeAndEncodeResponse(RPC.java:569)

            at com.google.gwt.user.server.rpc.RemoteServiceServlet.processCall(RemoteServiceServlet.java:208)

            at com.google.gwt.user.server.rpc.RemoteServiceServlet.processPost(RemoteServiceServlet.java:248)

            at com.google.gwt.user.server.rpc.AbstractRemoteServiceServlet.doPost(AbstractRemoteServiceServlet.java:62)

            at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:641)

            at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:722)

            at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:305)

            at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:210)

            at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:225)

            at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:123)

            at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:472)

            at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:168)

            at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:98)

            at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:927)

            at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:118)

            at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:407)

            at org.apache.coyote.http11.AbstractHttp11Processor.process(AbstractHttp11Processor.java:1001)

            at org.apache.coyote.AbstractProtocol$AbstractConnectionHandler.process(AbstractProtocol.java:585)

            at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$SocketProcessor.run(JIoEndpoint.java:310)

            at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:886)

            at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)

            at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

           

           

           

          The exception points out in this line of code:

           

          List<TaskSummary> results = responseHandler.getResults();

           

           

           

          I can't figure out how does this happens. Would somebody help how to solve this? Thank you.

          • 2. Re: Could not load org.jbpm.task.event.TaskCompletedEvent
            gvallangca

            This bug is weird. It still shows up.