4 Replies Latest reply on Feb 8, 2011 9:45 PM by krisverlaenen

    jbpm5 demo - error when starting human task

    odelyaholiday

      Hi!

       

      when I run start.demo I get the following mistake:

       

       

      start.human.task:
          [javac] C:\jbpm-installer\build.xml:518: warning: 'includeantruntime' was no
      t set, defaulting to build.sysclasspath=last; set to false for repeatable builds
           [java] SLF4J: Failed to load class "org.slf4j.impl.StaticLoggerBinder".
           [java] SLF4J: Defaulting to no-operation (NOP) logger implementation
           [java] SLF4J: See http://www.slf4j.org/codes.html#StaticLoggerBinder for fu
      rther details.
           [java] Task service started correctly !
           [java] Task service running ...
           [java] Exception in thread "Thread-3" java.lang.RuntimeException: Server Ex
      ception with class class org.jbpm.task.service.mina.MinaTaskServer using port 91
      23
           [java]     at org.jbpm.task.service.mina.BaseMinaTaskServer.run(BaseMinaTas
      kServer.java:53)
           [java]     at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)
           [java] Caused by: java.net.BindException: Address already in use: bind
           [java]     at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
           [java]     at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelIm
      pl.java:119)
           [java]     at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:
      59)
           [java]     at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(N
      ioSocketAcceptor.java:251)
           [java]     at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(N
      ioSocketAcceptor.java:48)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.regist
      erHandles(AbstractPollingIoAcceptor.java:523)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.access
      $200(AbstractPollingIoAcceptor.java:65)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor$Accept
      or.run(AbstractPollingIoAcceptor.java:407)
           [java]     at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservin
      gRunnable.java:64)
           [java]     at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Thread
      PoolExecutor.java:886)
           [java]     at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPool
      Executor.java:908)
           [java]     ... 1 more
      start.human.task:
          [javac] C:\jbpm-installer\build.xml:518: warning: 'includeantruntime' was no
      t set, defaulting to build.sysclasspath=last; set to false for repeatable builds
      
           [java] SLF4J: Failed to load class "org.slf4j.impl.StaticLoggerBinder".
           [java] SLF4J: Defaulting to no-operation (NOP) logger implementation
           [java] SLF4J: See http://www.slf4j.org/codes.html#StaticLoggerBinder for fu
      rther details.
           [java] Task service started correctly !
           [java] Task service running ...
           [java] Exception in thread "Thread-3" java.lang.RuntimeException: Server Ex
      ception with class class org.jbpm.task.service.mina.MinaTaskServer using port 91
      23
           [java]     at org.jbpm.task.service.mina.BaseMinaTaskServer.run(BaseMinaTas
      kServer.java:53)
           [java]     at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)
           [java] Caused by: java.net.BindException: Address already in use: bind
           [java]     at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
           [java]     at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelIm
      pl.java:119)
           [java]     at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:
      59)
           [java]     at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(N
      ioSocketAcceptor.java:251)
           [java]     at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(N
      ioSocketAcceptor.java:48)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.regist
      erHandles(AbstractPollingIoAcceptor.java:523)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.access
      $200(AbstractPollingIoAcceptor.java:65)
           [java]     at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor$Accept
      or.run(AbstractPollingIoAcceptor.java:407)
           [java]     at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservin
      gRunnable.java:64)
           [java]     at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Thread
      PoolExecutor.java:886)
           [java]     at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPool
      Executor.java:908)
           [java]     ... 1 more
      
      

       

      I searched:

      netstat -an | findstr 0.0.9123

       

      But nothing was found!

       

      What could be the problem?